Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The upbringing styles in lesbian families
Pátková, Laura ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Práca sa bude zameriavať na výchovu a postupy výchovy detí v lesbických rodinách. Výskum bude prebiehať kvalitatívne prostredníctvom rozhovorov so siedmimi rodinami. Cieľom práce je zmapovať podmienky výchovy v konkrétnych lesbických rodinách, či sa v rodinách dbá na prípravu detí na inakosť, ktorá ich môže postihnúť, alebo naopak. Následne sa výsledky porovnajú, a to aj s doterajšími zahraničnými a domácimi výskumami v danej oblasti. Výsledky práce priniesli zistenia o tom, že jednotlivé lesbické matky využívajú pri výchove tzv. demokratické štýly, vzťah k deťom bol popisovaný ako kladný a využívané je vo výchove stredné vedenie. Matky sú toho názoru, že je potrebné dbať na potreby ich detí, počúvať ich názor na vec a v určitých aspektoch ich nechávať aj spolurozhodovať, samozrejme s prihliadaním na vek. Matky aj od malička deťom predstavujú rôzne typy rodín (Heteroparentálne, homoparentálne, single) či už prostredníctvom knižiek, filmov alebo dokonca aj kontaktu s inými homoparentálnymi rodinami. Na možnú homofóbiu väčšina matiek deti zatiaľ nepripravujú. V troch rodinách prebiehajú aj kontakty detí a darcov spermií.
Zkušenost lesbických rodin s mateřskými školami
Reichertová, Karolina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zkušenosti lesbických rodin s mateřskými školami. Cílem této práce bylo zmapovat a popsat vztahy mezi rodinou a mateřskou školou z pohledu lesbických matek vychovávajících děti předškolního věku a taktéž zjistit, jakou zkušenost zažívají v mateřských školách tyto děti z perspektivy jejich matek. Teoretická část práce uvádí do problematiky homoparentálních rodin a vztahu mezi rodinou a školou s důrazem na současné poznatky z oblasti zkušeností lesbických a gay rodin se školním prostředím. Empirická část práce představuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly uskutečněny s jednou nebo oběma matkami. Výzkumný soubor tvořilo šest rodin. Získaná data byla podrobena tematické analýze, která odhalila několik významných oblastí týkajících se vztahu těchto rodin s prostředím mateřské školy. Výsledky ukázaly, že všechny rodiny jsou ohledně svého rodinného uspořádání otevřené a již od prvního kontaktu s mateřskou školou se prezentují jako homoparentální. V souvislosti s jejich rodinným modelem nebyly v rámci vztahů s učitelkami, ostatními rodiči ani dětmi popisovány téměř žádné negativní zkušenosti. Znevýhodnění pociťovaly rodiny pouze v kontextu administrativních úkonů, kdy se projevuje absence rodičovských práv sociálních...
Vybrané psychologické aspekty vývoje dětí z homoparentálních rodin
Medová, Julie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Franke, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty ovlivňující psychický vývoj dětí v homoparentálních rodinách. Motivací ke zkoumání těchto aspektů je rostoucí počet dětí vychovávaných v homoparentálních rodinách, což vyvolává diskuzi ve společnosti o možných dopadech na psychický a sociální vývoj těchto dětí. Cílem této diplomové práce je prozkoumat úroveň socio-emočních kompetencí dětí v homoparentálních rodinách a odhalit případné odlišnosti v jejich vývoji. Tohoto cíle bylo dosaženo testováním socio- emočních kompetencí vzorku čtyř dětí mladšího školního věku pomocí normovaného testu IDS a dotazníkem zaměřeným na náročné školní a životní situace. K prohloubení znalostí o rodinách a pochopení pozadí výchovy dětí, byl rodinám zaslán před osobními setkáními biografický a anamnestický dotazník základních údajů a dále byl veden s každým dítětem a jeho matkou či matkami polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků testů a dotazníků vyplývá, že děti z homoparentálních rodin nevykazují odchylky od průměru heteronormativní společnosti v rozpoznávání a regulaci emocí, porozumění sociálním situacím a sociálně-kompetentním jednání. Děti v rozhovorech zmínily, že se cítí být v životě šťastné a odlišnou strukturu své rodiny nevnímají negativně. KLÍČOVÁ SLOVA homoparentální rodina, emoční vývoj, sociální vývoj,...
Svěření dětí do péče homosexuálního páru (právní a etické aspekty)
VLÁŠKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá problematikou svěřování dětí do péče homosexuálních párů v České republice a je členěna do čtyř základních kapitol. V první kapitole se věnuje homosexualitě z pohledu moderní vědy a evoluce. Zmíněna je i historie homosexuálního chování a statistika týkající se homosexuálů v ČR. V druhé kapitole popisu formy náhradní rodinné péče v ČR. Ve třetí kapitole je vymezena homoparentální rodina včetně argumentů pro a proti vychovávání dětí homosexuálními páry. Nechybí ani právní rámec pro osvojení (adopci) dětí homosexuály. Ve čtvrté, závěrečné kapitole podrobuji homosexuální chování a možnou adopci dětí homosexuály z etického hlediska.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.